idiom and metaphorدر زبان انگلیسی

idiom and metaphorدر زبان انگلیسی

سلام خدمت مدرسان عزیزم در تیم فانگلیش با موضوع idiom and metaphor هستم.

metaphor یا استعاره یکی از مهم ترین بخش های تدریسه.

متاسفانه به علت کاربرد معدود استعاره،به این بخش در آموزش کمتر توجه شده.

idiom and metaphorدر زبان انگلیسی

A metaphor states that one thing is another thing

It equates those two things not because they actually are the same, but for the sake of comparison or symbolism

If you take a metaphor literally, it will probably sound very strange

Metaphors are used in poetry, literature, and anytime someone wants to add some color to their language

?what we can do

we can draw our students attention to idioms and metaphors to idioms and metaphors when they occur. recognition is more important here than production,and over using culturally inappropriate idioms in a foreign language is not a good idea

 

idiom and metaphor

idiom and metaphorدر زبان انگلیسی

 

we can get our students to research  a common area of metaphorical language by looking up words in their dictionaries and listing some metaphorical phrases.Perhaps they can draw a metaphor word map

(word map: a diagram showing how words are related to each other)

we can make sure that students learn metaphors as lexical chunks

we can tell our students to bring new metaphors they find to class

(we can give the students some metaphorical phrases (or phrasal verbs etc

they then have to use four of them in a story

Metaphor Definition

:Those are the uses of metaphor, and this is the official definition

A word or phrase for one thing that is used to refer to another thing in order to show or suggest that they are similar

An object, activity, or idea that is used as a symbol of something else

 

نرم افزار فانگلیش

 

مدرسین عزیز اینو همیشه به یاد داشته باشین در آموزش این بخش زبان انگلیسی درک اصطلاح(استعاره) جایگاه بالاتری نسبت به کاربردش داره.

به زبان آموزان در این بخش اجازه بدین خودشون  مفهوم  رو جست و جو کنن.

در این بخش زبان آموز رو تنها نذارین چون امکان آموزش اشتباه  وجود داره. چرا که آموزش اشتباه فاجعه بزرگی در روند آموزش،  هست.

رفع اشتباه برای خود زبان آموز و تیچرهای بعدی معظل بزرگی میشه.  زبان آموز به جای صرف انرژی برای مطالب جدید باید آموزش های اشتباه خود را اصلاح کند.

در این مرحله  نقشه  کلمه رو  پیشنهاد میکنم. (نقشه کلمه: یک نمودار که نشون میده کلمات چطور با هم ارتباط دارن.)(جمله سازی)

ایده های جالبی میشه برای این بخش استفاده کرد.

خلاق باشین.

زمان بدین خود شاگردان اصطلاح رو تحقیق یا جست وجو کنن و درگیر اصطلاح بشن.

خودتون نمودار رو طراحی کنین. بعد از پایان زمان، از زبان اموزان بخواین جاهای خالی رو پر کنن.

در جلسات بعدی که احساس کردین زبان آموزان این روش رو کامل یاد گرفتن (دونفر هم یاد بگیرن کافیه چون بقیه رو در جریان میزارن.) نمودار رو به عهده خودشون بزارین.

اجازه بدین زبان آموز با اصطلاح یا استعاره ارتباط برقرار کنه.

حالا چه طور نمودار بکشیم؟

نمودار شامل یک بخش ستونی و عمودی

با توجه به مطالب درس عنوان ستونی و عمودی رو انتخاب کنین.

از آن جایی که خروجی ما صحبت کردن(speaking)زبان آموز هست پس تلفظات مهم هستن. با توجه به میزان صدا طول نمودار تعیین میشه.

چه طور نمودار بکشیم؟

نمودار

انواع نمودار را رو در تصویر بالا ملاحظه می کنین.

این روش برای تمام سطوح ها به صورت فعالیت گروهی (group work,pair work)انجام میشه.

اما چرا نمودار؟

برای استفاده از روشCLILدر آموزش نسل جدید

محتوای آموزشی و یکپارچه سازی زبان (CLIL)

در مقالات بعدی درتیم  فانگلیش  روش CLIL به مدرسین عزیز ارائه میشه.

فراموش نکنین که “تیچر خلاقی باشین.”


لینکهای مرتبط:

آموزش

گرامر

فانگلیش

نرم افزار فانگلیش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *