class moments(لحظات کلاس)

در مقاله قبل به موضوع teacher role(نقش معلم)  پرداختیم و در این مقاله قرار هست در مورد class moments(لحظات کلاس) صحبت کنیم.

با تمام قوانین، اصول تدریس و استراتژی های مربوط به کلاس سازمان یافته، هر معلم می تواند در تعامل با دانش آموزان، علاقه مندی ها را پیدا کند.

من ارتباطات خودبه خودی، سؤال های غافلگیرکننده و فعالیت های شادی آور را دوست دارم.

بنابر این ما در کلاس در کنار تدریس و جدی بودن درس، تفریح نیز داریم.

آیا لحظه به لحظه کلاس در کنار آموزش تفریح نیز وجود دارد؟

ما به عنوان معلم، كسانی هستیم كه باید دانش خود را به شاگردانمان به اشتراك بگذاریم.

اما، این غیر معمول نیست که معلمان بتوانند چیزی را از دانش آموزان بیاموزند.

من دوست دارم به شاگردانم بگویم  علاقه دارم  از شما بیاموزم. با بیان این موضوع فکر می کنید، عکس العمل آن ها چیست؟

هر کس رفتار خاصی را نشان می دهد.

زمانی که من این مفهوم  را در کلاس بیان کردم، خیلی برای شاگردانم خنده دار بود. زیرا آن ها فکر می کردند من هوش زیادی دارم . به گمان خود من از همه مطالب آگاهی کامل دارم.

اما بعضی از زبان آموزان فکر می کردند من از علم کمی برخوردارم.

اما با توضیحات کامل شما در مباحث مختلف علم و آگاهی شما به این دسته از زبان آموزان نشان داده می شود. حرف نهایی من این است که سبک خودتان را حفظ کنید.

از این صحبت ها خواستم به این نتیجه برسم که برای داشتن، تدریس در کنار تفریح سعی کنید تعامل اطلاعات را در کلاس حفظ کنید.

class moments(لحظات کلاس)

چه چیزی می خواهید؟

فقط یک لحظه در طول کلاس وجود دارد که می توانیم از دانش آموزان بپرسیم:

چه می خواهید؟

من عاشق این سوال هستم.

خصوصاً وقتی دانش آموزان بزرگتر یا نوجوانی دارم.

من سعی می کنم بیشتر در زمان های وارم آپ (شروع کلاس)، این سؤال را مطرح کنم.

به آن ها اجازه انتخاب می دهم که اگر می خواهند بازی کنند یا رقص و حرکتی بزنند، یا گزینه های مختلفی برای بازی ها، معماها و سایر وسایل تدریس را در اختیارشان بگذارم.

این شروع خوبی برای ایجاد ارتباط است.

این روش به زبان آموزان این فرصت را می دهد که در مورد روش تدریس خود تصمیم بگیرند، و احساس کنند که آن ها بخشی از کلاس را ایجاد می کنند.

خواندن
discipline(انضباط) در یادگیری

به زبان آموز ثابت می شود که نظر او و خود او مهم است. این کار برای زبان آموز ارزش سازی میکند.

تئاتر:

این یکی از خوش حال ترین لحظات برای من است.

من همیشه به دنبال فرصتی در محتوای درسی هستم تا بتوانم نقش آفرینی متفاوتی را در کلاس انجام دهم.

من دوست دارم دانش آموزان را انتخاب کنم و به آن ها شخصیت ها و مفهوم داستان بدهم.

پس از آن، آن ها نیاز به مکالمه دارند، اما مدرس باید سایر دوستان، اشیاء موجود در کلاس، حتی خود معلم را نیز در بر گیرند. تئاتر برای بررسی درک مطلب و بهبود مهارت های مکالمه بسیار عالی است.

عکس العمل ها:

من احساس می کنم، خوش شانس ترین معلم هستم که دانش آموزان من در شروع درس و در پایان کلاس واکنش های متفاوتی دارند.

همیشه به یاد داشته باشید، همه گروه های آموزشی مشتاق، پرانرژی، پر از عشق و تمرکز برای یادگیری نیستند.

اما، لحظات خاصی وجود دارد که دانش آموزان واقعاً قلب من را تحت تاثیر قرار می دادند.

دقایقی قبل از شروع کلاس یک گروه از دانش آموزان آن قدر هیجان زده بودند که وقتی مرا دیدند خوش حالی زیادی نشان دادند. آن ها از هر ثانیه کلاس هوشمندانه استفاده می کردند و خیلی در درس متمرکز بودند.

در پایان، پس از خداحافظی من، همه آن ها به گونه ای خداحافظی می کردند که من رضایت مندی آن ها را حس می کردم. من مطمئن بودم آن ها برای جلسه بعد لحظه شماری می کنند، بار ها خیلی از آن ها به من گفته بودند.

زمانی که دلیل علاقه آن ها را پرسیدم، اکثرا این گونه پاسخ می دادند:

کلاس شما سرشار از فان و خوش گذرانی است و به ما حس شاد بودن را می دهد.

قلب من سرشار از امید و رضایتمندی از خودم می شد.

این حس مرا برای کلاس بعدیم آماده تر می کرد.

برای من به عنوان مدرس مهم نیست که آن ها در آن لحظه در چه شرایطی هستند، این مهم است که آن ها  برای چه چیزی در حال تلاش کردن، هستند.

class moments(لحظات کلاس)

class moments(لحظات کلاس):

در چند سال اول نمی توانستم تصور کنم که راحت تر باشد.

وقتی حدود چهار سال واقعاً با عشق تدریس کردم.

در این چهار سال متوجه شدم، می توانم ایده های خود را از هیچ به یک سبک تدریس تبدیل کنم و فیدبک های خوبی بگیرم. ”
“چقدر می توانم با مسائل و بحران های سلامت روان دانش آموزان مقابله کنم. یکی از چالش برانگیزترین و دلهره آورترین چیزهایی است که می بینم.

خواندن
آموزش گرامر وجه وصفی فعل در زبان انگلیسی | Participle clauses

بنابراین بسیاری از بچه های شگفت انگیز از لحاظ ذهنی که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کنند، می بینند که این بچه ها به داخل اتاق سرگردانند. ”
“دانش آموزان گاهی اوقات شما را به طرز خوب و بد قضاوت می کنند.

من می دانستم كه كتاب را نباید با جلد آن داوری کنم، اما در عمل متفاوت است.

آن شاگردی که مطمئنم در کلاس من ضعیف بوده است.

او به کلاس بالاتر رفته و سخت تر از همیشه کار می کند.

آن زبان آموزی که فکر کردم از من متنفر است؟

او زیباترین یادداشت را در پایان سال نوشت.

از طرف تلنگر، بچه هایی پیدا کردم که با مواد مخدر در وسایل مدرسه گرفتار شده اند که هرگز تصور نمی کردم.

من می دانم که هیچ کس نباید مرا شگفت زده کند، زیرا مردم موجودات پیچیده ای هستند.

اما هنوز هم وقتی فکر می کنم، یک بچه را می شناسم و متوجه می شوم رفتار او می شوم، نمی توانم سکوت کنم و چشمانم را ببندم. ”

 

دقیق بودن در کلاس:

دقیق بودن در کلاس، بسیار دشوار است.

می دانم این موضوع را اکثر شما مدرسان درک کرده اید.

اما وقتی بچه ها پاسخ می دهند که شما آن ها را آماده نکردید، واقعاً مشکل تر  است.

وقتی می بینید که درس داده را فقط عده خاصی یاد گرفته اند، مجبورید برنامه خود را تغییر دهید.

شما در حال پیدا کردن نقاط ترحم شاگردان هستید.

این تصمیمات بسیار به ظاهر کوچک است که می تواند سابقه های بزرگی را ایجاد کند.

“به طور کلی شگفتی ها چیزی است که من را تاکنون در تدریس حفظ می کند.

این هرگز خسته کننده نیست، همیشه یک چالش جدید در انتظار است. ”

من در این مقاله گوشه ای از خاطراتم را گفتم از شما مدرس عزیز خواهشمندم خاطره یا لحظه خاصی که با شاگردتان را داشتید، با ما به اشتراک بذارین.

برای دانلود پی دی اف این متن کلیک کنید:

 

 

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *